De 3 mest kostbare feilene jeg har gjort, lansering av et nytt nettsted (så langt)

Selv gode ideer trenger riktig utførelse.

I fjor lanserte selskapet et helt nytt nettsted. Hurra! Vel, ikke så fort …

Nettstedet – vær så snill å unnskyld min egen kampanje – heter Marks Group Live. Det er rettet mot brukere av Zoho, en av de forretningsapplikasjoner selskapet selger. Det er en ny type tilbud, som er en del av problemet.

De fleste små selskaper kjøper Zoho. De eneste måtene for at de kan få hjelp, er støtte fra Zoho, se gratis videoer på YouTube eller leie partnere som jeg er ganske høye timepriser. Mitt nettsted er rettet mot økonomisk bevisste brukere. Høres bra ut, ikke sant?

Vel, det har vært et slagord. Veksten har vært langsommere enn jeg forventet. Jeg skjønner nå at brukerne trenger mer tid til å forstå denne relativt nye måten å få tjenester til en forretningsapplikasjon. Jeg har gjort andre feil. Dumme feil. Her er min største (så langt).

Feil 1: Jeg gikk for kvantitet over kvalitet med Google AdWords.
Tenk på det – hvis du trenger hjelp, service, rådgivning eller trening med en forretningsapplikasjon, går du sikkert til Google det, ikke sant? Så jeg hoppet inn i AdWords, og likte å kaste en haug med penger helt ned på toalettet.

Hvorfor? Fordi jeg ikke forstod et grunnleggende konsept om Google AdWords: for B2B-markedsføring handler det om kvalitet over kvantitet. Jo, Entrepreneur.com får millioner av besøkende hver dag på deres nettsted – det er hvordan de selger annonser. Men for et selskap som selger til andre bedrifter er det ledere og så er det ledere. Ved hjelp av generiske og populære søkeord mente jeg betalte for tonnevis av besøkende på mitt syn som ikke var den riktige typen ledninger for meg. De dro øyeblikkelig – min spenningsfrekvens var 95 prosent. På grunn av denne dumme feilen sløste jeg mitt månedlige annonsebudslag i løpet av et par dager.

Hvordan løste jeg dette: Jeg skjønte at å få 100 gode besøkende til nettstedet mitt, er mer økonomisk effektivt enn å få 1.000 dårlige kundeemner, så jeg endret til mer spesifikk og mindre generisk populær AdWords. Jeg valgte kvalitet over kvantitet. Min avvisningshastighet går ned og folk bruker mer tid på nettstedet mitt. Fingrene krysset.

Feil 2: Jeg undervurderte hvor nysgjerrige folk er på internett.
Internett er et morsomt sted. Milliarder mennesker surfer på ethvert tidspunkt og la oss se det inn: de fleste gikk ikke til Harvard. Fordi AdWords min var i utgangspunktet så generell (se ovenfor), fikk jeg folk til å blinde klikke på dem. Jeg har spørsmål om eiendomsmegling i New Jersey og om jeg visste noen gode skattekontorer i Florida. Jeg fant ut at mange mennesker vil klikke på hva de ser – feilaktig eller forsettlig – og ikke bare ta opp tiden min, men mitt annonseringsbudsjett. Selv om et anstendig prospekt landet på nettstedet mitt, fant jeg også at de spurte mange spørsmål om mange åpenbare ting som jeg trodde var enkle og enkle på nettstedet mitt. Tilsynelatende var de ikke.

Hvordan løste jeg dette: Som nevnt ovenfor brukte jeg bedre, mer spesifikke søkeord. Jeg har også lagt annonser litt lenger ned på siden for å (forhåpentligvis) unngå folk som klikker på det første de ser. Enda viktigere, jeg gikk på jobb for å gjøre nettstedet mitt lettere å forstå. Jeg la til seksjoner for “vanlige spørsmål,” “om oss”, og mer ekspansive beskrivelser, samt videoer og bedre forklaringer på tjenestene våre. Det er nyttig, men har ikke fullstendig løst problemet. Det er fordi jeg gjorde feil 3.

Feil 3: Jeg ignorert mennesker.
Da jeg lanserte nettstedet hadde jeg denne visjonen at småbedriftseiere som trengte hjelp med Zoho, ville besøke, lese, klikke og registrere deg. Boom! Ingen muss, ingen oppstyr. Alt ville være enkelt. Det ville være som å kjøpe en bok på Amazon eller en keramisk krus på Etsy. Penger ville regne ned på meg fra himmelen mens jeg sippte cocktailer i Karibia. Dette, som du sannsynligvis har samlet, har ikke vært tilfelle.

Noen av våre abonnenter gjorde dette, men de fleste har trengte mer. Jeg har innsett at de store selskapene som Salesforce, Microsoft og Intuit som tilbyr B2B-applikasjoner, har faktiske salgspersoner – og med god grunn. Mine tilbud starter på $ 65 i måneden. Når folk – spesielt folk som eier små bedrifter – har spørsmål når de blir bedt om å bruke hundrevis av dollar. Fordi de er bedriftseiere (som meg), vil de være skeptiske. De vil ha noen forsikringer. De vil vite hvem de driver med. Mennesker betyr noe.

Hvordan fikser jeg dette: Jeg la til en dedikert telefonlinje og chat-funksjon for å ringe. Jeg tilbød en gratis whitepaper for besøkende å laste ned, slik at jeg kunne fange deres e-post. Så fulgte jeg opp med e-post, slik at jeg kunne svare på spørsmål og forsiktig skape fordelene med tjenestene våre. Jeg sendte e-post til vår eksisterende kundebase og har svart på mange spørsmål. Jeg har pleiet, utviklet, cajoling, forklart og utdannet folk.

Hvordan fikser jeg dette: Jeg la til en dedikert telefonlinje og chat-funksjon for å ringe. Jeg tilbød en gratis whitepaper for besøkende å laste ned, slik at jeg kunne fange deres e-post. Så fulgte jeg opp med e-post, slik at jeg kunne svare på spørsmål og forsiktig skape fordelene med tjenestene våre. Jeg sendte e-post til vår eksisterende kundebase og har svart på mange spørsmål. Jeg har pleiet, utviklet, cajoling, forklart og utdannet folk.

Jeg trodde ikke at jeg måtte gjøre alt dette, men det virker. Registreringer har økt siden jeg ga en måte å koble til med flere mennesker. Det er de gode nyhetene. Ulempen er at dette tar flere ressurser og mer penger, noe som betyr mindre fortjeneste enn jeg forventet. Glem Karibien. Ser ut som Jersey Shore for meg.

Så de er bare de tre dummeste feilene jeg har laget med mitt nye nettsted … så langt. Jeg har laget andre, og jeg er sikker på at det er mer å komme. Unngå å gjøre det jeg gjorde og spare deg litt tid og penger.

Author: 8445 Admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *