Utvikle bedriften gjennom salgs- og markedsføringsjustering

Justere salgs- og markedsføringsgruppene dine er ikke en lett innsats, men det er en som kan ha dype og varige fordeler.

Enten du er en gründer som nettopp har begynt, eller du har ledet en bedrift for en stund, forstår du at salget er nøkkelen til veksten. Du trenger ikke å ha alle svarene på alt før du starter virksomheten din, men hvis du kan konsekvent lukke salget, kan du kjøpe deg tid til å finne ut alt annet og skalere for fremtiden.

For å gjøre dette, setter salgsrepresentanter sannsynligvis på en rekke verktøy og produktivitetshack for å hjelpe dem med å bli mer ferdige. Men hvis du ikke bruker innholdsmarkedsføring for å hjelpe, mangler du en stor mulighet. Faktisk kan det riktige innholdet gjøre det mulig for hvert medlem av salgsteamet å bruke mer tid på å selge og mindre tid å svare på de samme spørsmålene og adressere de samme innvendingene igjen og igjen. For å få salgsteamet disse ressursene, må du bringe markedsføring og salg sammen for å skape salgstillatelsesinnhold.

Fordeler med justering
Jeg har hørt mange forskjellige salgshøyttalere gjennom årene, og en trend de alle forkynner er viktigheten av å tilpasse salg og markedsføring. Når de er justert, ser salget lagene 38 prosent høyere gevinstpriser, og markedsføringsteam ser en økning på 200 prosent i markedsinntektene. Disse er store gevinster i seg selv – men det som er spesielt verdifullt er at begge lagene kan gjøre mindre arbeid for å tjene de som vinner.

Salgsrepresentanter drar nytte av riktig innhold fordi det gjør mye av jobbene sine for dem. Hvis et prospekt har spørsmål om bedriftens løsning, kan salget sende et blogginnlegg eller en casestudie som går i detalj. Hvis representanter mottar vanlige innvendinger eller spørsmål om bestemte deler av prosessen, kan de passere langs faktablad og whitepapers som overvinne disse innvendingene.

Disse svarene minimaliserer hvor mye tid medlemmene av salgsteamet ditt må bruke til å opprettholde et prospekt, enten det er på telefon eller via e-post. Samtidig gir de hjelpsom, høyverdig innhold som deres potensielle kunder kan sende ut for å fremme innkjøp i egne organisasjoner.

Og ved å jobbe med salgsteamet, kan markedsførerne skape mer spesifikt, effektivt innhold som hjelper sine kolleger med å overvinne tradisjonelle barrierer for konvertering. Dette betyr mindre tid brukt til å skape innhold for publikasjonens skyld, og mer tid brukt til å produsere effektive ressurser.

Uansett bransjen din, er salgsrepresentanter noen av selskapets mest informerte personer når det kommer til kunden. De kommuniserer med prospekter på daglig basis, og de vet hva som fungerer og hva som ikke tilfredsstiller disse prospekternes behov. For å være effektiv må innholdet ditt appellere til publikum. Med sine førstehånds erfaringer og ekspertise kan selgerne hjelpe markedsføring med å opprette den nøyaktige typen innhold.

Fem trinn for å sette markedsjustering til handling
Aligning salgs- og markedsføringsteam er et prisverdig mål, men det kan også være høyt. Effektiv samarbeid vil ikke skje over natten, men jo før du starter reisen, jo raskere begynner du å høste fordelene. For å samle dine salgs- og markedsføringsteam, start med disse fem trinnene.

1. Få begge lagene i samme rom og på samme side.
Før noen to lag kan bli beste venner, må de bli kjent med hverandre, og det begynner med å komme sammen. Få markedsførings- og salgsteamene å møtes, enten personlig eller praktisk, for å starte samtalen om deres felles mål, kampene de står overfor og hvilke løsninger som kan bidra til å overvinne disse utfordringene.

Dette er viktig som markedsføring setter opp for å skape en innholdsstrategi. Din strategi styrer alt, og hvis salgstillatelse er et mål, må strategien gjenspeile det. Så sett felles mål i utgangspunktet, samle ideer for innhold, og legg sammen en plan for å få disse ressursene til rett personer til rett tid.

2. Samarbeide med innhold.
Innholdsskaping skal ikke skje bak lukkede dører. Salgsteamet har verdifull innsikt som kan forvandle innholdet til akkurat det prospektet (og derfor salgsrepresentanten) er ute etter, så inviter selgerne til å samarbeide.

Noen ganger kan det være best å ha salgsrepresentanter ved å bytte sitt eget innhold, og deretter kan markedsføringsteamet avgrense kopien slik at disse detaljene er i samsvar med resten av meldingene dine. Å ha innhold avvist av dine selgere hjelper også dem med å bygge sine merkevarer og deres troverdighet i bransjen, noe som gjør dem mer respekterte ressurser som potensielle kunder lett kan nærme seg og stole på.

3. Hold kommunikasjonskanaler åpne.
Et årsmøte skal ikke bidra til at salg og markedsføring forblir tilpasset. I stedet, hold kommunikasjonslinjer åpne hele tiden. Opprett kanaler på Slack eller andre kommunikasjonsplattformer som tillater ideer å flyte frem og tilbake. Markedsføring kan sjekke ut samtaler salgsteamet har en vanskelig situasjon, og salg kan hoppe over til markedsføringskanalen for å dele innholdsideer og spørsmål.

Ta det et skritt videre ved å oppfordre markedsførere til å skygge salgsanrop eller innbydende selgere til å delta og bidra til møter om markedsføringsstrategi. Når du har etablert væskekommunikasjon mellom de to gruppene, vil samarbeidet komme organisk.

Og ikke glem å ta hensyn til forskjeller i kommunikasjonsstil, spesielt hvis lagene dine består av medlemmer fra forskjellige generasjoner. I en nylig innspill, som du kan se her, snakket jeg om hvordan datteren min vokser opp mye annerledes enn hvordan jeg vokste opp og hvordan samhandler med og observerer henne, lærer meg mer om verdien av å forstå forskjellige generasjoner.

Så hvis salgs- og markedsføringsteamene dine består av folk fra forskjellige generasjoner, må du kanskje gjøre en ekstra innsats for å forstå disse preferansene, slik at alle på disse lagene kan holde kommunikasjonen åpen og effektiv.

4. Opprett et ressursbibliotek.
Nesten 80 prosent av høyt tilpassede lag rapporterte å ha en sentral plassering der innholdsførere lagrer sine eiendeler slik at de kan utnyttes av salgspersonell. Dette kan være så enkelt som å lage et regneark i den delte Google Disk-mappen din med blogginnlegg, gjesteposter, infographics og whitepapers organisert etter emne. Poenget er at du kan få de riktige ressursene i de riktige hendene til rett tid.

Dette er spesielt viktig hvis du har laget innhold for en stund, eller du planlegger å fortsette å produsere innhold konsekvent. Til slutt skal du ha hundrevis av deler av innholdet til å sile gjennom. En bank av lagets beste ressurser til å håndtere de vanligste spørsmålene og diskusjonene i hele salgsprosessen, kan spare tid og sørge for at innholdet ditt blir maksimert.

5. Del tilbakemelding tidlig og ofte.
Forfining er en viktig del av enhver ny prosess. Når du etablerer tilpasning mellom tidligere siledte lag, vil ikke alle dine tiltak lykkes. Nøkkelen er å registrere hva som fungerer og hva som ikke gjør det slik at du lærer av dine feil.

Hvis du ikke bry deg om å spore feilene dine og lære av dem, kjører du en veldig reell risiko for å gjøre dem om og om igjen. Hvis du følger trinn to, vil kommunikasjonslinjene være åpne; oppfordre ærlig og konstruktiv tilbakemelding til å flytte frem og tilbake mellom begge avdelinger. Det inkluderer tilbakemelding om den samlede prosessen, samt individuelle deler av innhold og komponenter i meldingene dine.

Justere salgs- og markedsføringsgruppene dine er ikke en lett innsats, men det er en som kan ha dype og varige fordeler. Hver av disse avdelingene har noe viktig å tilby til den andre. Dine salgsrepresentanter kjenner publikum bedre enn noen, og de vet hva som kreves for å konvertere potensielle kunder til kunder. Markedsavdelingen vet hvordan man skal nå disse målgruppemedlemmene og kan produsere og levere innholdet som er nødvendig for å få dem ned i markedsføringen til et salg.

Begge avdelinger har uutnyttet kompetanse som bare venter på å bli delt. Følg trinnene ovenfor, og virksomheten din vil ha nytte av et spennende samarbeid som optimaliserer din innsats og leverer resultatene du leter etter.

Author: 8445 Admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *